poniedzia艂ek, 8 sierpnia 2022

Wywiad 1

Wywiad przeprowadzony w 2016 roku przez Re(Bec臋). 殴r贸d艂o: KLIKNIJ. Moja wcze艣niejsza ksywka to Sovbedlly, obecnie Sovassbedlly. 

 
Re(Beca) — Cze艣膰! Rozmowa z Tob膮 ma rozpocz膮膰 nasz膮 now膮 seri臋. Czy mog艂aby艣 na pocz膮tek opowiedzie膰 nam odrobin臋 o sobie i swoich opowiadaniach? Z pewno艣ci膮 czytelnicy chcieliby Ci臋 r贸wnie偶 pozna膰 jako osob臋 prywatn膮.

Sovassbedlly — Witaj! Ciesz臋 si臋, 偶e zosta艂am zaproszona do tego wywiadu, i te偶, 偶e to w艂a艣nie ja rozpocz臋艂am t膮 seri臋 wywiad贸w na Ksi臋dze Ba艣ni.
Jestem dwudziestolatk膮 raczej pozytywnie patrz膮c膮 na 艣wiat. P贸艂 optymistka p贸艂 realistka — tak mog臋 o sobie powiedzie膰. Czasem zdarza mi si臋 buja膰 w ob艂okach, ale og贸lnie twardo st膮pam po ziemi. My艣l臋 te偶, 偶e jestem kreatywna — mam du偶o pomys艂贸w na minut臋 i chcia艂abym je wszystkie spisa膰, ale niestety tak si臋 nie da...
Moje opowiadania bazuj膮 g艂贸wnie na rzeczywisto艣ci. Przyznam, 偶e nie przepadam za fantasy i science fiction. To nie moja bajka. Skupiam si臋 tylko na prawdziwym 艣wiecie i ludzkich emocjach, zwyczajnych wydarzeniach, kt贸re mog膮 przytrafi膰 si臋 w 偶yciu ka偶demu.

B — Czyta艂am twoje opowiadania. Przy niekt贸rych naprawd臋 czu膰, 偶e to jest tak blisko nas, te problemy. Powiedz nam, jak d艂ugo dzia艂asz w sferze blog贸w? Co sprawi艂o, 偶e w og贸le si臋 w niej pojawi艂a艣?

Sovassbedlly — W og贸lnej blogosferze jestem bardzo d艂ugo. Od jakiego艣 2008 roku. Moja kole偶anka, kt贸r膮 znam osobi艣cie, pochwali艂a si臋 swoim blogiem. Opisywa艂a tam swoje codzienne 偶ycie. Zaciekawi艂 mnie ten temat i spr贸bowa艂am za艂o偶y膰 bloga. Mia艂am kilka — g艂贸wnie o moich ulubionych piosenkarzach, serialach. Prowadzi艂am te偶 kilka blog贸w z kole偶ankami o bajce Klub Winx. Ale to ju偶 przesz艂o艣膰. M贸j pierwszy prawdziwy blog z opowie艣ciami to dopiero Rzeka Opowie艣ci.

B — W艂a艣nie, Rzeka Opowie艣ci. W Ksi臋dze Ba艣ni (KB) zosta艂a nominowana, a p贸藕niej wygra艂a g艂osowanie na blog maja. Na twoim blogu znajduje si臋 wiele opowiada艅, g艂贸wnie obyczaj贸wek, kt贸re z nich jest twoim ulubionym?

Sovassbedlly — Osobi艣cie darz臋 sympati膮 „Nie opuszcz臋 Ci臋 a偶 do 艣mierci”. Cho膰 jak niekt贸rzy zauwa偶yli, opowie艣膰 jest inspirowana filmem „Miasto44”, w艂o偶y艂am w ni膮 du偶o swoich emocji. Przela艂am cz臋艣膰 siebie. Opisywa艂am Powstanie Warszawskie w艂asnymi s艂owami i stara艂am si臋 jak najdok艂adniej odda膰 klimat okrutnej wojny. Przy pisaniu niekt贸rych scen naprawd臋 si臋 wzruszy艂am...

B — Rozumiem. Sama uwielbiam histori臋, ale jak u艣wiadamiam sobie, jak ludzie gin臋li, jest czasami ci臋偶ko. Ci臋偶ko pogodzi膰 si臋 z takim z艂em. Zastanawia艂a艣 si臋 albo ju偶 planujesz jakie艣 nowe dzie艂o? D艂u偶sze czy raczej takiej d艂ugo艣ci jak reszta?

Sovassbedlly — Napisa艂am ju偶 wst臋pn膮 wersj臋 nowej historii. Jest jednocz臋艣ciowa i ma tak膮 d艂ugo艣膰 jak moje opowiadania, kt贸re ju偶 zobaczyli艣cie. Historia musi „troch臋 pole偶e膰 w lod贸wce”, zanim j膮 opublikuj臋 na blogu. Zawsze odczekuj臋 par臋 dni i jeszcze poprawiam ka偶de opowiadanie, zanim ujrzy 艣wiat艂o dzienne. Jestem jednak pewna, i偶 now膮 opowie艣膰 przeczytacie po 20 sierpnia. Opr贸cz tego szykuj臋 drug膮 niespodziank臋, nie wiem, czy si臋 spodoba czytelnikom, ale o tym na razie cicho sza...

B — Oczywi艣cie. Pe艂na dyskrecja. Mam do ciebie pytanie, kt贸re mo偶e wydawa膰 si臋 bardzo proste, ale tak naprawd臋 takie nie jest. Jakie masz odczucia, gdy czytasz komentarze? Czy 艂atwiej odbierasz krytyk臋, czy pochwa艂臋?

Sovassbedlly — Ciesz臋 si臋 z ka偶dego komentarza. Czuj臋 tak膮 ma艂膮 satysfakcj臋, i偶 komu艣 podoba si臋 m贸j styl pisania. Fala krytyki jest dla mnie wa偶niejsza, ni偶 fala pochwa艂, bo dzi臋ki czytelniczej krytyce ucz臋 si臋 lepiej pisa膰, poprawiam sw贸j styl. Pisz臋 zar贸wno dla siebie, jak i dla odbiorc贸w.

B — Cisz臋 si臋, 偶e mam podobne podej艣cie do tego tematu. Na pocz膮tku, gdy opublikowa艂a艣 pierwsz膮 opowie艣膰, jakiej reakcji si臋 spodziewa艂a艣?

Sovassbedlly — Szczerze m贸wi膮c, nie my艣la艂am o tym, czy dostan臋 same komplementy, czy uwagi. Po prostu opublikowa艂am „艢cian臋” — opowie艣膰 obyczajow膮 z elementami medycznymi i... czeka艂am na komentarze.

B — Nie ba艂a艣 si臋, 偶e mo偶e zosta膰 to opowiadanie 藕le odebrane?

Sovassbedlly — Mia艂am lekk膮 obaw臋. W ko艅cu porusza艂am trudn膮, szpitaln膮 tematyk臋, przewin臋艂a si臋 te偶 operacja dziecka... Kr贸tkie opowiadanie o szpitalu napisa艂am, ale czuj臋, 偶e gdybym mia艂a napisa膰 d艂u偶sz膮 opowie艣膰 w tych klimatach, nie poradzi艂abym sobie z tym.

B — Osobi艣cie bardzo lubi臋 to opowiadanie. Mo偶na powiedzie膰, 偶e jest moim ulubionym, wi臋c chyba Ci si臋 uda艂o. Nie, 偶eby wysz艂o, 偶e Ci臋 艣ledzi艂am, ale zapozna艂am si臋 z twoj膮 stronk膮. I dowiedzia艂am si臋, 偶e zajmujesz si臋 grafik膮. Czy mo偶na j膮 gdzie艣 zobaczy膰?

Sovassbedlly — Niestety nie. Mi osobi艣cie nie podoba si臋 moja grafika. Wprawdzie d艂ugo ju偶 tworz臋 w Adobe Photoshop, ale s膮 to raczej marne prace.

B — Szkoda, ale nie ka偶dy musi mie膰 do wszystkiego talent. Wa偶ne, 偶e pr贸bowa艂a艣. Nie wypada艂oby nie zapyta膰 o twoj膮 ulubion膮 ksi膮偶k臋? Wiem, 偶e to trudne pytanie, wi臋c jest mo偶liwo艣膰 podania paru pozycji.

Sovassbedlly — Najbardziej zachwyci艂o mnie „Misery” Stephana Kinga. Ksi膮偶ka jest utrzymana w podobnych, mrocznych klimatach do tych, kt贸re ja pisz臋.  Poza tym ch臋tnie wracam do „Nie m贸w nikomu” Harlana Cobena. S膮 tam zaskakuj膮ce zwroty akcji, r贸偶ne tropy prowadz膮ce donik膮d, a zako艅czenie wprost os艂upia czytelnika!
Na trzecim miejscu jest „Terror na Manhattanie” Jamesa Pattersona i Michaela Ledwidge. Tutaj bardzo spodoba艂o mi si臋 po艂膮czenie dw贸ch narracji — raz opowiada policjant, raz morderca. Narracje 艣wietnie si臋 ze sob膮 splataj膮.

B — No, mo偶e nawet ja zabior臋 si臋 za kt贸r膮艣 z tych pozycji. Jak masz ksi膮偶ki ulubione, to mo偶e masz jaki艣 ulubionych autor贸w ?

Sovassbedlly — Harlana Cobena, Stephana Kinga, Eric臋 Spindler oraz Sophie Hannah. Wydaje mi si臋, 偶e wszyscy piszemy w podobnym stylu — emocjonalnym i tajemniczym.

B — Osobi艣cie kojarz臋 Sophie Hannah. Teraz nadszed艂 na ostatnie pytanie. Jakie masz plany na przysz艂o艣膰? Chodzi o twoj膮 pisarsk膮 przysz艂o艣膰, ale mo偶esz podzieli膰 si臋 te偶 jakim艣 innym faktem niedotycz膮cym pisania? (u艣miech)

Sovassbedlly — Jak na razie w najbli偶szej przysz艂o艣ci planuj臋 otworzy膰 na blogu nowy dzia艂, kt贸ry by膰 mo偶e przyda si臋 autorom opowiada艅 blogowych. Chcia艂abym im pom贸c i jednocze艣nie nabra膰 pewnego do艣wiadczenia, kt贸re przyda mi si臋 w prawdziwym 偶yciu... O co chodzi? 艢led藕cie uwa偶nie Rzek臋 Opowie艣ci, tam wkr贸tce pojawi si臋 informacja, co zamierzam robi膰.

B — Ja na pewno b臋d臋 艣ledzi膰. Ta godzina rozmowy z tob膮 tak szybko min臋艂a. Ja i ca艂a za艂oga KB 偶yczymy Ci, 偶eby wszystkie twoje plany si臋 spe艂ni艂y. Bardzo Ci dzi臋kuj臋, 偶e zechcia艂a艣 uczestniczy膰 w pierwszym wywiadzie dla naszego katalogu. Powodzenia!

Sovassbedlly — Ja tak偶e dzi臋kuj臋 i pozdrawiam serdecznie za艂og臋 KB oraz moich czytelnik贸w!

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Szablon wykonany przez Melody